www.schildklierforum.com Forum Index www.schildklierforum.com
Hét forum voor mensen met een schildklieraandoening

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    AlbumAlbum     KalenderKalender
Zijn twee slokken genoeg?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende  :| |:

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.schildklierforum.com Forum Index -> Hyperthyreoidie
Auteur Bericht
Cody

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hanny, Maggie, Darleen en Bloem bedankt voor de lieve woorden.

Afgelopen weekend zette mijn menstruatie door, vandaar waarschijnlijk die kouwelijkheid en hoofdpijn. Was iets eerder dan verwacht.
Voel me alleen de laatste dagen erg emotioneel. Mis ontzettend mijn vader en slik dit maar steeds weg. Vorige week was dit alles nl 3 jaar geleden en nu komt de last weer.
Soms denk ik wel eens ipv dat het 'slijt' wordt het gemis erger.
Mijn moeder heeft weer nieuwe plekjes op haar been en daar ga ik over twee week weer mee naar ziekenhuis. Ze zeggen dan wel dat huidkanker goed te behandelen is, maar toch.

Ik heb het zo met alles gehad. Gisteren weer een gesprek met de hulpbegeleider van de kleine op school en pleegzorg.
Moet hier ook iedere week een gesprek mee hebben en dan op school om de paar week en dan loop ik 2x naar de fysio en om de 14 dagen ga ik mijn moeder helpen.
Drukke planning, maar ik laat de bezoeken aan mijn moeder en mijn fysio niet aan de kant schuiven. Dus nu ben ik eens moeilijk in planbaar. Very Happy

Ik heb het er echt even helemaal mee gehad, heb vorige jaar ondanks mijn ziek zijn mijn uiterste best gedaan en de benen onder mijn lijf weggelopen en wat heeft het uitgehaald?
Ja eindelijk begeleiding op school, verder wacht alweer een half jaar op uitslag van een onderzoekje dat jeugdzorg gedaan heeft. Heb twee week geleden gehoord dat we er voor uitgenodigd zouden worden, komt zeker met de postduif. En laat die nu net naar warme oorden gevlogen zijn. Confused

Ik blijf mijn best doen hoor, maar het wordt nu tijd dat ik mezelf op de rit krijg. En ga lekker genieten en verzet geen afspraken meer voor gesprekken met hun.(tenzij het echt nodig is natuurlijk)
Ik vind het prima zo het is zonde van mijn energie om er nog langer achteraan te vangen. Ik wacht wel tot ze bij mij komen.

Zomervakantie wordt ook alweer zoiets. vaders heeft al vakantie geboekt of wij al gepland hebben. Nou nee dus, moeten wij ons nu ineens gaan aanpassen en krijgt hij ineens wel toestemming. We begrijpen de vraag wel hoor. Maar dit is zo raar en omgekeerd en haaks op de afgelopen jaren en andere afspraken.
Maar ja net wat ik zeg we hebben niets te vertellen.
Dus ik probeer het maar naast me neer te leggen.

Sorry hoor voor mijn klaagzang, maar ik ben het zo zat en merk gewoon dat ik het helemaal zat ben. Ik wil nu wel eens een jaar zonder problemen.

Maar goed hier komt ie weer Bloem, de zon schijnt hier volop en ik hang weer de was buiten. En ik ga denk ik met winterjas aan even kopje koffie in de zon drinken voor de broodnodige vitamientjes.
En het speelveldje waar ik vorig jaar druk mee was, wordt deze week aangelegd. De buurtkinderen weer blij.
En horen jullie 's morgens ook de vogeltjes alweer zingen en kwetteren? Echt het voorjaar komt eraan.
Tijd voor nieuwe dingen ook voor mezelf.

Allemaal een fijne zonnige dag ik ga ff naar buiten.

Liefs Cody
Naar boven
Cody

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bloem ik moet volgende week weer prikken.
Naar boven
ZRS

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Wat moeilijk dat je je vader zo mist.
Misschien is het beter om het niet weg te slikken, maar het gemis en het verdriet toe te laten?
Mijn ervaring is dat het beter werkt als je het de ruimte geeft.

Maar het zijn jouw gevoelens, dus doe vooral wat je goed lijkt.

Het lijkt me erg moeilijk om een ouder te moeten missen. Ik heb ze nog beide en hopelijk nog voor lang.
Maar anderhalf jaar geleden is mijn schoonmoeder onverwacht overleden en ik mis haar nog geregeld. Terwijl ik dit schrijf, voel ik letterlijk de pijn in m'n hart.

Veel sterkte in elk geval Cody, met dit gemis, ik denk aan je.

En ik kan me goed voorstellen dat je het met alles gehad hebt. Het is ook heel erg veel waar je elke keer mee te dealen hebt.
Ik heb veel respect voor wat je allemaal doet en hoe je de dingen aanpakt.

Veel LiefS
Naar boven
Michella82

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Cody,

Omdat jij mij ook erg steunt hier een berichtje van.
Ik vind het heel erg voor je dat je je vader mist, ik begrijp je volkomen en leef met je mee vooral omdat ik weet hoe het is als een dierbaar persoon er niet meer is, zelf heb ik elke dag moeite mee.

Een plaats kunnen geven is heel moeilijk, iedereen doet het op zijn eigen manier.

je klaagt helemaal niet, je wilt even je ei kwijt en dat is heel normaal.

Ik wens je heel veel sterkte en steun.

Dikke kus
Naar boven
arista

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Cody,
Je klaagt helemaal niet, lekker laten gaan die emotie
Het moet er toch uit.
Heel veel sterkte en ik begrijp dat je het even helemaal gehad heb
knuffel
Naar boven
mathilde

BerichtGeplaatst: Di mrt 09, 2010 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

lieve Cody

ook bij mij moet het er uit, dat ik veel bewondering heb voor jouw incassovermogens.
het is ook niet niks.
kom maar eens helemaal tot jezelf, dan kan je ook het verdriet van je vader een plaatsje geven, daar heb je dan de tijd voor.
veel sterkte en

een dikke kus.

Laatst aangepast door mathilde op Ma mrt 22, 2010 23:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
hanny

BerichtGeplaatst: Wo mrt 10, 2010 00:26    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Ik kan me voorstellen dat jij je vader nog steeds ontzettend erg mist, 3 jaar is ook nog niet zo erg lang geleden en je had hem nog zo graag bij je gehad. Eigenlijk wil je nog alles met hem delen, maar dat kan helaas niet meer.

Huidkanker moet toch echt goed in de gaten gehouden worden.

Gelukkig heeft de kleine nu begeleiding, maar wat laat jeugdzorg je belachelijk lang wachten en jij doet zoveel moeite, dit kan toch eigenlijk niet, waar zijn ze mee bezig ?

Vervelend en raar dat jullie nu ineens jullie vakantie aan moeten passen aan de vader van de kleine, hij woont toch bij jullie, dan zouden jullie het toch voor het zeggen moeten hebben ?

Je hebt het verschrikkelijk druk, loop jij jezelf niet voorbij ? Probeer inderdaad de dingen die jij belangrijk vindt te blijven doen en leuke dingen voor jezelf te doen.

Sterkte met alles en veel liefs Hanny
Naar boven
Cody

BerichtGeplaatst: Wo mrt 10, 2010 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt lieve Zrs, Michella, Arista, Mathilde en Hanny.

Of het nu door de waarden komt of door de maandelijkse periode, maar in ieder geval hormonen. Zit er momentueel een beetje door heen en met mezelf in de knoop.

Was vanmorgen bij mijn moeder helpen en toen vertelde dat een vriendin haar een dikke knuffel had gegeven. Dit ivm mijn vader. Mijn vader schijnt toen in het ziekenhuis tegen haar gezegd te hebben we zien elkaar wel weer in de hemel.
Tja en toen kwamen bij mij natuurlijk de opgekropte waterlanders. En heb mijn moeder dan ook maar verteld dat ik hem heel erg mis en dat dat alleen maar erger werd.
Misschien ook wel omdat ik nu lichamelijk en geestelijk wat meer in ballans begin te raken door mijn 'normaal waarden'.
Maar goed het luchte in ieder geval op en zal ook hier weer een plekje voor moeten zien te vinden.

Michella ik weet dat dit voor jou nu ook moeilijk is om te lezen, nu je niet zelf je vader verloren hebt.

Maar ik ben blij dat ik mijn verhaal even bij jullie neer mocht leggen.

Hanny laten we over jeugdzorg maar niet meer hebben, als je de laatste paar keer op zondagavond naar dat is je goed recht hebt gekeken weet je wel waarom.
Op dit moment trek ik mijn eigen plan en als het echt niet anders meer kan trek ik wel aan de bel.
Maar onzeker en onmachtig wordt je er wel van.

Nog een weekje en dan ga ik weer prikken ik ben benieuwd.
Het voelt al wel wat beter, maar ik durf niet te zeggen waar ik sta. We zullen zien.

Ik ga nu lekker bakkie warme thee zetten, want o wat is het koud vandaag zeg.

Voor jullie allemaal een hele dikke knuffel.

Liefs Cody
Naar boven
maggie

BerichtGeplaatst: Wo mrt 10, 2010 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Het zal niet evident zijn om het verlies van je vader en de gevoelens van verdriet een plaatsje te geven. Maar jij komt er wel. Vergeet niet dat rouwen veel energie vraagt en een mens wat in verwarring kan brengen. Misschien is dat een goede verklaring voor hoe jij je nu voelt, al dan niet in combinatie met het hypo - zijn. Ik ben trouwens benieuwd wat de extra thyrax voor je heeft gedaan. Jij hebt het toch zwaar te verduren eh soms. Het is echt sterk om alle taken op te nemen zoals jij doet terwijl je je echt niet goed voelt. Ik hoop dat de dingen in hun plooitje vallen.

Veel courage! liefs maggiexx
Naar boven
hanny

BerichtGeplaatst: Do mrt 11, 2010 00:07    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Gelukkig heb je kunnen huilen om het gemis van je vader, het moet er toch uit het verdriet.

Ik heb eigenlijk nog nooit naar dat programma gekeken op zondagavond, maar ik heb wel genoeg gehoord en gelezen over Jeugdzorg, het is echt bar.

Ben benieuwd wat jij voor uitslag krijgt van het prikken, bij jou weet je het nooit, vorig jaar was het zo gigantisch aan het schommelen (zacht uitgedrukt), maar je voelde het dan wel, dus ik hoop voor jou op een goede uitslag.

Lieverd veel sterkte met alles en veel liefs Hanny
Naar boven
Darleen

BerichtGeplaatst: Do mrt 11, 2010 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Cody

Ben benieuwd naar je waardes.
Misschien is het goed dat het eruit is gekomen je hebt het misschien al die tijd opgekropt.

Veel sterkte

gr darleen
Naar boven
ZRS

BerichtGeplaatst: Vr mrt 12, 2010 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Ben je weer een beetje uit de knoop?

Veel sterkte.
Naar boven
Cody

BerichtGeplaatst: Ma mrt 15, 2010 00:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Allemaal,

Ik ben weer wat uit de knoop.
Ik denk ook dat ik behoorlijk last heb van die menstruatie hormonen.
Komende week weer bloedprikken en vrijdag telefonisch consult.
Ben benieuwd. Ik twijfel nu een klein beetje of er toch niet een halfje bij moet.
Maar ik wil eerst een tussen stand weten. De endo denkt dat ik op 3 zit.

Had ik ook wat vrijdag zeg. Geef ik mijn zoon het recepten briefje mee voor de thyrax en een handgeschreven briefje dat ik inmiddels 2 en half tabl slik. Komt hij thuis met een klein potje met 7 tabletjes. De apotheek mag niet zomaar de dosering veranderen en hadden gebeld met het ziekenhuis. De artsen waren al weg en ze konden niet in mijn dossier kijken. Dus hadden ze gezegd, mevr heeft vrijdag weer afspraak geef maar voor 2 per dag tot vrijdag mee.

Nou ik ben dus vlak voor sluitings tijd naar de apotheek gegaan om de resterende pillen te halen.
Ik had ook geen herhalingsrecept gehad ofzo.
Ik zei ik wil graag de medicijnen hebben die op het recept staan. En dat zijn 400 tabletten.
Dat hun het niet mogen wijzigen begrijp ik. Maar ik wilde alleen maar dat ze weten hoeveel ik slik. Ze willen toch graag op de hoogte blijven van wat je gebruikt?!
Na veel vijven en zessen heb ik voor drie maanden meegekregen en voor de rest een herhalingsrecept. Gebruik staat op 2 per dag. Maar dat maakt me niet uit zolang ik ze maar heb. Ik had anders niet uitgekomen.
Ze gaan er maandag weer achter aan bellen.

Morgen weer naar de fysio, het gaat iets beter maar de beenspieren werkten afgelopen donderdag niet mee.
Maar ja, morgen kijken we weer opnieuw.

Ik hoop dat het mooi zonnig weer gaat worden deze week.

Liefs Cody
Naar boven
mathilde

BerichtGeplaatst: Ma mrt 15, 2010 00:45    Onderwerp: Reageer met quote

soms kunnen apotheken erg eigenwijs zijn.

maar gelukkig heb je de medicijnen wel gekregen.
zo zit ik nu met lyrica.
die wil ik gaan afbouwen, maar moet dat heeeel langzaam doen.
nestelling

2 x daags 1 capsule 300 mg om de dag
1 x daags 1 capsule 300 mg om de dag
1 x daags 1 capsule 150 mg om de dag
1 x daag 1 capsule 75 mg om de dag.

weet je hoe dat dan gaat ???????

ik slik om de dag 1 x per dag 225 mg mg in plaats van 300 mg.

jij vrijdag ook al afspraak bij de huisarts, ik ook.
liefs mathilde
Naar boven
Jenny
forum beheer

BerichtGeplaatst: Ma mrt 15, 2010 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind die apotheek helemaal niet eigenwijs, ze hebben gehandeld zoals het hoort. Wanneer je een recept inlevert met een oude dosering, mogen ze je niet meer pillen meegeven omdat er een handgeschreven briefje bij zit waarop staat dat je meer slikt. Dat geldt voor Thyrax, maar ook voor morfine en alle andere medicijnen.
Dat ze "moeilijk" doen komt omdat ze je voor 3 maanden mee willen geven, maar dat niet kunnen.

Cody, je kunt het de volgende keer beter zelf mondeling meedelen, nadat je de pillen in ontvangst hebt genomen. Ik heb het met Cytomel, ik slik geen hele tablet, maar ¾ maar laat mijn internist er wel een recept voor schrijven, zodat ik die overgebleven kwart kan weggooien.
Naar boven
hanny

BerichtGeplaatst: Ma mrt 15, 2010 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Lieve Cody,

Ben ook benieuwd naar je uitslagen vrijdag.

Wel een gedoe met de apotheek, al hadden ze je maar vast voor 1 maand meegegeven, sommige medicijnen mogen niet langer dan voor 1 maand voorgeschreven worden. Waarschijnlijk had je jouw briefje er beter niet bij kunnen doen, maar ze konden ook niet tellen bij de apotheek !

Ik hoop dat de fysio goed gegaan is vandaag.

Ik heb het weerbericht gezien en ik denk dat het niet echt een zonnige week gaat worden, maar misschien hebben ze het mis.

Liefs Hanny
Naar boven
Garfield

BerichtGeplaatst: Ma mrt 15, 2010 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Cody,

Gemis blijft altijd. Het is voor iedereen verschillend, maar naarmate er meer tijd verstreken is, wordt het gemis vaak heviger. Zo heb ik het althans ook ervaren.

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de apotheek. Had het veranderd van een 1/2 naar 3/4 hadden zij het gewijzigd naar 1/4. Toen ik zei dat het veranderd moest worden naar 3/4 zeiden zij ook dat het niet mocht Terecht inderdaad, maar zij hadden het dus wel veranderd naar 1.4. Ach volgende keer laat ik het door de huisarts wijzigen.

Hou je haaks hoor.
Naar boven
maggie

BerichtGeplaatst: Do mrt 18, 2010 09:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Cody,

Ben je al wat bekomen van je apotheekavontuur?

liefs maggiexx
Naar boven
Cody

BerichtGeplaatst: Zo mrt 21, 2010 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Allemaal,

Ja hoor ik ben bekomen van mijn apotheek avontuur.
Heb een pittig weekje achter de rug en was daar dan ook aardig moe van.
Bij de fysio gaat het cardio gedeelte al stukken vooruit, maar de spierkrachttrainingen willen niet echt. Mijn spier protesteren nog steeds. Maar goed ik doe al meer dan in het begin dus mag niet mopperen.

Woensdag was het heerlijk weer en toen zijn ook eindelijk de nieuwe speeltoestellen geplaatst op het speelplein.
Een goed moment dus en dan al die kinderen, wat hadden ze een plezier.
Het was zelfs zo leuk dat ik vergeten was te gaan prikken.

Dit heb ik donderdag dus gedaan en heb vrijdag telefonisch overleg gehad met de endo.
Over 4 weken moet ik op consult. Gelukkig kwam ik er achter dat mijn afspraak verkeerd geplant was. Ik had wel labformulier voor april maar de afspraak stond pas in juni.

Maar goed hier de uitslag.
Tsh 3.3 en Ft4 18
Ik blijf in ieder geval tot het volgende bezoek 2 en half tabletje thyrax slikken. Misschien moet er toch nog een half tabletje bij, maar ik ben zo bang door te schieten.

Een hogere tsh kon dat nu kwaad?
Was er niet iets met botontkalking en tsh?

Gelukkig gaat het wel wat beter, maar ik voel dat ik er nog niet helemaal ben. Maar ja dat kan ook niet na zo'n jaar en of eigenlijk jaren.

Ik wens iedereen een zonnige week toe.
En veel tuin plezier. Ik kruimel ook als het zonnetje schijnt even door de tuin. O wat komt er al weer veel op.
Het is echt voorjaar.

Liefs Cody
Naar boven
Jenny
forum beheer

BerichtGeplaatst: Zo mrt 21, 2010 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Cody schreef:
Een hogere tsh kon dat nu kwaad?
Was er niet iets met botontkalking en tsh?

Bij een lage/hyper TSH waarde moet je oppassen voor botontkalking. Maar jouw TSH zit juist aan de hypogrens. Ben je niet vreselijk moe? Je FT4 is wel goed hoor, maar je TSH is dus wat hoog voor iemand die van de hyperfamilie komt.
Onder de 2,0 moet 'ie zijn, zeggen de meeste artsen. Nee, rond de 1,0 moet 'ie zijn , zeggen de meeste eravingsdeskundigen.
Naar boven
ZRS

BerichtGeplaatst: Zo mrt 21, 2010 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hé Cody,

Hoe lang zit je nu op de nieuwe dosering?
Een TSH van 3,3 is wel wat hoog voor een na-de-slokker.

Botontkalking is uit m'n hoofd bij een te snelle schildklier, dus bij een te lage TSH. Een risico voor mensen die graag richting de hyper-kant zitten, als ik het goed heb.
Misschien weet iemand anders het zeker uit d'r hoofd (nu te moe om nog boeken erbij te pakken).

'k zou denken dat je er nog een halfje bij moet.
Maar als je je nu al wel aan de betere hand voelt, kan ik me voorstellen dat je het nog even aan wilt kijken.

LiefS en veel plezier met het mooie weer, het blijft even begreep ik.
Naar boven
josien

BerichtGeplaatst: Ma mrt 22, 2010 00:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Cody,

Hoe voel jij je bij deze waarden?
Er zou een 1/2 tbl opgehoogd kunnen worden iol met je arts.
Tsh onderdrukt<0>kan Osteoporose ,
mar in studies van schildklierkanker en onderdrukt TSH is er geen bijzondere toename te zien van osteoporose.

Maar bij Graves wordt dit niet gestimuleerd.
Naar boven
maggie

BerichtGeplaatst: Ma mrt 22, 2010 09:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hey lieve Cody,

Voor mij is die tsh toch ook wat te hoog hoor. Wanneer moet je terug naar de dokter. Ik denk echt niet dat je van een halfje door zal schieten.

liefs Maggiexx
Naar boven
Cody

BerichtGeplaatst: Ma mrt 22, 2010 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Jenny"]
Cody schreef:
Maar jouw TSH zit juist aan de hypogrens. Ben je niet vreselijk moe?

Dank je Jenny ik was even de draad kwijt. Ja ik ben wel erg moe.
Ik doe al wel weer veel meer, maar daarnaast ben ik moe.
Ik zou dan ook het liefst niets doen, maar dan komen we er niet. Laat ik zeggen er ligt een waas van moeheid over me heen.

Zrs ik zit nu 4 weken op deze dosering. Over 4 weken moet ik weer prikken en op consult.

Josien, ik voel me aan de ene kant goed maar aan de andere kant ook weer niet. Ik merk dat ik wat meer kan en helaas hierbij ook weer over de grens ga van nog even dit.Het denken gaat wat beter, maar ik vergeet nog een boel. Moet erg nadenken over wanneer of wat er gebeurt is. Soms weet ik het niet eens meer en als ze dan gaan vertellen wil er nog wel eens een lichtje opgaan.
Gisteren even gerommeld in de tuin en na het avondeten werd ik zo moe dat ik acuut in slaap ben gevallen. Na een uurtje was ik er weer met stijve nek, was zitten in slaap gevallen.

Maggie er is steeds vaker een stemmetje dat zegt ik denk dat er nog een halfje bij moet. Ik wil dan ook zoveel mogelijk informatie vergaren om straks voor te leggen bij de endo.
Want op dit moment vind hij mijn waarden goed, omdat ze binnen de marges liggen.

Ik kom nu net van de fysio/sport vandaan.
Maar het gaat me niet makkelijk af. Zeker de krachttrainingen kosten me veel pijn in de spieren. Ik doe nu inmiddels 7 dingen waarvan 5 cardiotoestellen. Zelf denk ik dan ook dat mijn spieren nog wat meer energie nodig zijn.
Ik moet zeggen in verhouding met vorig jaar voel ik me stukken beter, maar dat kan al gauw natuurlijk.
Maar ik baal er wel van hoor dat het allemaal zo lang duurt.
Het woord geduld wordt bij ons toch wel erg op de proef gesteld vinden jullie niet?

Maar goed ik hou het in de gaten en we zullen afwachten.
Ik ga de endo dan ook vragen wat nu normaal waarden zijn voor ex hypers. Ook al lift dit persoonlijk.

Allemaal nog een fijne dag.

Liefs Cody
Naar boven
Darleen

BerichtGeplaatst: Ma mrt 22, 2010 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wat naar dat je zo moe bent Cody.

Vind het ook dat je TSH hoog is.

Beterschap
gr Darleen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.schildklierforum.com Forum Index -> Hyperthyreoidie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende  :| |:
Pagina 8 van 14

Gehost door MessageBoard.nl